VoIP-Shop Blog

Kako odabrati VoIP centralu?

Centrala se bira prema broju ekstenzija i broju trankova. Trebate uzeti u obzir koliko ćete imati internih telefonskih priključaka tj uređaja, koje destinacije planirate zvati ili odakle će Vas Vaši suradnici zvati i koliko poziva istovremenih poziva želite ostvarivati istovremeno.

Prema nekom ne pisanom pravilu vrijedi formula:

broj trunkova = broj ekstenzija x 10%.

Što znači da 10% od ukupnog broja internih telefona može istovremeno razgovarati s odredištem izvan lokala.

Npr ako imate 100 internih priključaka trebati će vam 10 izlaznih linja. Međutim ova formula je čisto orjentacijskog karaktera zbog toga što je svaki korisnik specifičan. Tj. pozivni centar koji ima 30 djelatnika koji pozivaju potencijalne kupce ne može imati samo 3 izlazne linje, vjerojatno će ih trebati 30 tako da svi operateri mogu istovremeno razgovarati. S druge strane hotelu sa 100 soba ne treba 100 izlaznih linija nego će im vjerojatno trebati desetak.

Osim broja priključaka i linija VoIP centrale bogate su mogućnostima. Današnje moderne i buduće centrale bazirane su na softwareu i mogu se pokretati na zajedničkim strojevima u virtualnoim mašinama. U VoIP svijetu postije profesionalni komercijalni proizvođači i open source tj. besplatni proizvodi. Na vama je odlučiti da li ćete uzeti profesionalan proizvod za koji imate certificirane stručnjake ili opensource rješenje sa možda malo manje mogućnosti, više prilagođavanja  ali se licenca ne naplaćuje.

Komercijalne centrale:

  • 3CX
  • SwitchVOX
  • Trixbox PRO
  • PBXnSIP
  • PBXstra

Opensource besplatna rješenja:

  • asterisk
  • askozia
  • elastix
  • trixbox CE

Kada odaberete centralu i opremu morate odlučiti preko kojeg providera ćete ostvarivati pozive. VoIP centrale se mogu spojiti svim našim domaćim providerima. Za to vam je potrebno sučelje npr: Analogno FXO, BRI, PRI – E1, SIP… Domaći provideri su ujedino i najsigurnije rješenje ali i večini slućajeva najsuplji. Svijetom vlada trend jeftinih VoIP poziva koji se ostvaruju putem interneta. Preko ITSP-a (Internet Telephony Servis Provider) cijene poziva su radi velike konkurencije do 90% manje od cijene naših lokalnih providera. Međutim pozivi se ostvaruju putem interneta, što je nesigurno i ne može se garantirati kvaliteta usluge. Bez obzira na to u stvarnosti je sa ADSLom 2M/256K i codecom G729 kvaliteta razgovora zadovoljavajuče dobra a u nekim slučajevima odlična a uz to i vrlo jeftina pa je sve više korisnika koji ostvaruju pozive preko VoiPa.

VoIP centrala omogućuje kontolu putanje poziva, npr optimalna uštada se može ostvariti tj da centralu podesite tako se inozemni pozivi ostvaruju preko interneta (0,2 – 0,5kn), pozivi prema mobilnim mrežama preko GSM Gatewaya (0,49kn – 0,35kn/min) a pozivi prema nacionalnim mrežama preko lokalnog providera (0.13 – 0.23kn / min).

Za poslovne korniske imamo niz analiza kojima Vam možemo pronaći optimalno rješenje.

Za detalje nazovite:
Tel: 052 520 508
GSM: 098 435 570
e-mail: info@infoprogres.hr

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

WordPress
-->